La origini, Salutul Soarelui sau Surya Namaskara a fost un ritual inchinat astrului solar, mai tarziu devenind o practica obisnuita, consacrata in practica yoghina ca exercitiu de incalzire inaintea programului de posturi corporale – Hatha Yoga. Salutul Soarelui este compus dintr-o succesiune continua a 12 miscari sau secvente neintrerupte, coordonate cu respiratia intr-un mod determinat, ce se repeta de 12 ori. 

In mod cert, pe langa efectele de incalzire a muschilor si flexibilizare a coloanei vertebrale si articulatiilor, la nivel subtil-energetic, Surya Namaskara trezeste si amplifica energia yang, solara, masculina. Atitudinea interioara a practicantului pe parcursul desfasurarii Salutului Soarelui este de evocare a astrului solar si a caracteristicilor sale: energie, caldura, lumina, veritabila ”hrana” pentru viata.

Beneficiile practicii Salutului Soarelui:

  • tonifica musculatura
  • flexibilizeaza coloana vertebrala si articulatiile
  • mareste usor ritmul cardiac, intensificand activitatea cardiaca
  • ventileaza profund plamanii si ajuta la eliminarea dioxidului de carbon
  • oxigeneaza sangele
  • modeleaza corpul si ajuta la arderea grasimilor
  • indeparteaza eficient contracturile musculare si prin urmare aduce o stare de relaxare generala a musculaturii

Contraindicatiile practicii Salutului Soarelui sunt relativ putine si in plus, in practica yoga se recomanda intotdeauna urmarirea propriilor limite impuse de corp. Asadar, sarcina dupa luna a 4-a si hernia fac parte dintre contraindicatiile stricte in practica Suryei Namaskar.

Sursa: purna.ro

Sursa foto: giphy.com si pixabay.com